Hallo allemaal,    flag_of_the_united_kingdom-svg

Happy new year!

In deze nieuwe blogpost kunnen jullie van alles lezen van squeezende vagina’s (nadere uitleg volgt) tot en met kapitein Haak.

3 December heb ik kerstinkopen gedaan. Het hele centrum was echt prachtig versierd met lichtjes. Op het dak van de winkel Topshop stond zelfs een sneeuwmachine waardoor er sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelden.

20161220_181041

 

20161203_170103

In Oxford Circus hangen tussen de gewone kerstdecoratie ook sterren. Deze sterren zijn van de stichting NSPCC Little Stars. Dit is een goed doel dat kinderen een toekomst geeft. Je kon de sterren kopen en dan aan iemand opdragen. Mij leek het wel een mooi idee om een ster op te dragen aan mijn overleden oom en opa.  Iedere avond schijnen deze bijzondere sterren op een plek waar duizenden mensen langs lopen. Zo zijn ze opeens niet meer ‘ver weg’ maar ‘dichtbij’.

20161203_170335

So far away but still so near…

’s Avonds toen ik thuis kwam, heb ik gezellig met mijn hele familie geskypet want mijn moeder vierde  haar 50e verjaardag. Mijn nichtje Ingeborg was ook via skype van de partij. Het leek alsof ik er gewoon bij was dus ik heb niks hoeven missen.

20161203_203021

8 December ging ik naar zumba. Deze zumba les is altijd heel apart want de muziek staat mega hard, de lerares is rond de 45-50 denk ik en ze is vrij stevig. Ze heeft altijd een strakke legging aan met de meest rare printjes. Ik heb in al die weken al een katjes, een regenboog en een  bloemen legging voorbij zien komen. Een keer had ze zelfs een legging aan met gekleurde vlakken. Een aantal vlakken waren huidkleurig (kwam ik na een tijd pas achter) dus het leek net of ze uit haar legging gescheurd was. Ik kan haar eigenlijk nooit serieus nemen en ik vraag me ook echt af of ze wel een soort diploma heeft als sportinstructeur. Het lijkt eerder of ze ons wil leren om een soort van striptease te geven in plaats van zumba haha. Om het allemaal nog aparter te maken, lagen we allemaal op een matje om buikspier oefeningen te doen. Op een gegeven moment zei ze ook of ja dat schreeuwde ze door de zaal: ‘’Squeeze in your vagina’s’’.  Ik dacht oké wat bedoelt ze daarmee. Dus iedereen was zijn ‘vagina aan het squeezen’ terwijl ik naar het plafond zat te staren en dacht ’t zal wel. Na een tijdje wilde ik toch kijken wat ik precies moest doen dus ik kwam overeind met als gevolg dat de lerares weer riep …

Ik antwoordde: ‘’I don’t know exactly what you mean’’.  Uiteindelijk  bedoelde ze dus dat je het moest aanspannen wat je normaal doet als je erg moet plassen. Geen idee waarom ik dit zo uitgebreid in dit blog aan het beschrijven ben, maar ik vond dit echt een hele rare situatie.

9 December werd ik wakker en kreeg ik een appje van Myrthe (goede vriendin/ au pair) waarin stond dat ze had besloten om voorgoed weer terug naar NL te gaan. Dit had ik niet aan zien komen dus dat was wel een beetje een schok en daar had ik het echt moeilijk mee. Ik heb hier ook nieuwe lieve en leuke mensen ontmoet maar omdat Myrthe en ik al 3 jaar vriendinnen zijn, voel ik me bij haar gewoon 100% op m’n gemak. Met nieuwe mensen begin je op 0 en moet je een band opbouwen. Die zelfde dag hadden we afgesproken om erover te praten en hebben we er toch nog een gezellige dag van weten te maken.

De volgende dag had ik ook met Myrthe afgesproken en gingen we naar Camden market. Hier zou een kerstmarkt zijn maar dat bleek alleen maar op Donderdag te zijn dus we hebben geen kerstmarkt gezien. Toen we bij de Subway op het terras zaten (ja echt op het terras want het was helemaal niet koud) en we net ons broodje uit wilde pakken kwam kapitein Haak aanlopen. Het was een man met een soort van lange leren jas aan, wijnfles in z’n hand, 4 tanden uit en lange sliertige staart die hij volgens mij al weken niet meer had gewassen. Hij zei op een agressieve toon zoiets van: ‘’Do your daddy’s know that you two are here or did you walk away from home?’’ Daarna was hij nog meer aan het wauwelen en praatte hij ontzettend veel met consumptie. Na een paar zinnen zei een jongen die aan de andere kant van onze tafel zat: ‘’Please they try to eat’’. Dat viel bij de man natuurlijk niet in goede aarde dus hij zette zijn wijnfles keihard op de tafel en bleef de jongen aankijken zonder iets te zeggen dus ik dacht ojee what will happen next? Er viel echt een doodse stilte. De piraat balde zijn vuist en schold alles bij elkaar. Uiteindelijk kalmeerde hij een beetje en liep hij weg. Zo waren we weer een ervaring rijker.

Leuke/ grappige/domme dingen die er zijn gebeurd:

  • In een restaurant naar de wc gaan (gehandicaptentoilet) en aan het rode waarschuwingstouwtje trekken in plaats van de knop gebruiken om door te spoelen. Gevolg: het alarm ging af.
  • In het Kinderdagverblijf op het verkeerde knopje duwen met als gevolg dat het licht van de drukke receptie uitging en niet de voordeur.
  • Verder heb ik nog een hele dikke spin moeten opzuigen die Isla had ontdekt. Ik en spinnen is natuurlijk geen goede combi dus dat was wel even een ding. Uiteindelijk kwam de stofzuiger goed van pas.20161213_163545
  • Een dag was ik mijn lunch aan het eten en Erin zat voor de tv. Seema wil liever niet dat ze chocola eten dus normaal eet ik geen Nutella of hagelslag als de kinderen bij me aan tafel zitten. Erin was zo aandachtig naar de tv aan het kijken dus ik besloot een boterham met Nutella te maken. Na een paar minuten stond Erin op en zei: ‘’What are you eating?’’ Ik wist niet zo goed wat ik moest antwoorden dus ik gaf niet echt antwoord. Even later vroeg ze: ‘’It smells like chocolate. Are you eating chocolate?’’ Ik zei dat ik geen chocola aan het eten was. Ze wilde natuurlijk proeven dus van Seema mocht ze een boterham met Nutella eten. Ze vond het smaken naar chocola maar ze was niet 100% overtuigd dus de volgende ochtend vroeg ze: ‘’Can I have some toast with the thing that smells like chocolate but isn’t chocolate?”….
20161217_184410

Een X-mas party de week voor kerst met ooms en tantes enz.

20161217_093814

Kerst cadeautjes voor de meiden waaronder een K3 cd

 

19 December was er een soort sing a long op het kinderdagverblijf van Erin. Een stuk of 25 peuters zaten op een ieniemienie stoeltje en zongen allemaal kerstliedjes. Dit was heel leuk om te zien en daarna had ik constant het volgende liedje in mijn hoofd:

‘’Christmas Pudding, Christmas Pudding,

Steaming hot, steaming hot,

Sprinkle on the sugar, sprinkle on the sugar,

Eat it up, eat it up.’’

‘s Avonds ben ik ook gaan kijken naar Isla’s gymnasticks display. De kinderen lieten zien wat ze de afgelopen weken hadden geleerd zoals: koprollen, handstanden enz.

Van 20- 24 December was mijn nichtje Ingeborg op bezoek. De eerste dag had ik haar de Big Ben en the London eye laten zien. Ze vroeg een aantal dingen over de geschiedenis en waarom de Big Ben er eigenlijk staat. Op haar vragen kon ik niet echt goed antwoord geven en voelde ik me echt een hele slechte gids. Ik wist die dag de goede weg niet te vinden dus toen realiseerde ik me eigenlijk dat ik Londen niet als een geheel ken maar alleen losse delen. Als ik ergens naar toe ga, neem ik bijna altijd de underground dus na deze paar dagen met een kaart rond gelopen te hebben, wist ik eindelijk waar de hoogtepunten ongeveer lagen. Een dag later wist ik gelukkig wel de weg want toen heb ik haar onder andere Oxford street laten zien (daar ken ik het op m’n duimpje).

 

 

Het waren 4 hele gezellige dagen maar toen het 24 December was, waren we heel blij om eindelijk naar huis gegaan.

Toen ik thuis kwam vond ik het de eerste paar uren een beetje raar maar uiteindelijk wende het heel snel. Afgelopen week heb ik mijn lieve familie en vriendinnen kunnen zien. Dit was heel fijn!

20161230_191746

2 Januari kwam ik weer thuis. De meiden kwamen blij op me afrennen. Dit was een heel fijn gevoel. Aan de trap hing een zelfgemaakte welkomslinger. Als kerstcadeautje had ik een grote doos met chocola gekregen en een kettinkje met daaraan 3 letters. De I, E & A. dit was echt super lief.

Nu ik het laatste gedeelte van deze blog post typ, is het 4 Januari. Ik ben benieuwd wat ik de komende weken mag meemaken. Dit kunnen jullie dan weer lezen in mijn nieuwe blog post.

Dit was het voor nu.

Ik wens jullie een goed 2017!

Heel veel liefs uit Londen xxx

 

 

Leave a comment